Se încarcă...

Aurel Bârsan

Am fost implicat în matematică, practic, de când mă știu! Tatăl meu, profesor de matematică, mi-a insuflat această pasiune încă din ciclul primar, când rezolvam cu plăcere probleme din Gazeta Matematică. Din momentul obținerii primelor rezultate notabile, premiul I la olimpiada județeană în clasa a cincea, urmat de un premiu special la națională în clasa a șasea, am realizat că viitorul meu va fi conectat cu matematica!

Sunt profesor din anul 1999, după obținerea licenței și a unui masterat în matematică la Universitatea din București. De atunci nu mă satur să lucrez cu tinerii, experimentând o mulțime de strategii și metode prin care să-i atrag alături de frumoasa matematică. Din anul 2001 sunt profesor la Colegiul Național Dr. Ioan Meșotă din Brașov, în ultimii zece ani am făcut parte din Comisia Centrală a Olimpiadei Naţionale de Matematică și sunt autorul unor probleme originale selectate pentru toate etapele olimpiadei.

Răbdare

92

Meticulozitate

85

Implicare

100

Comunicare

Consecvență

Anduranță

Îmi aleg în mod liber maniera în care gestionez activitățile care duc la performanțele elevilor, acordând o atenție egală celor care nu-și pot îndeplini toate sarcinile, dar și celor care vor să lucreze în plus. Astfel sunt stimulați toți elevii, chiar și cei care au un interes scăzut pentru matematică, unii surprinzând apoi prin progrese neașteptate.

Ca orice instituție de învățământ care își fundamentează principiile pornind de la ideea că fără educație ființa umană nu se poate dezvolta pe deplin, "Dr. Ioan Meșotă" este un colegiu a cărui reputație s-a format în timp și a cărui valoare este confirmată an de an prin munca și rezultatele elevilor. Ceea ce particularizează însă instituția noastră este legătura afectivă care se stabilește între cei care îi aparțin. Credința că prin învățătură oamenii pot căpăta încredere în ei și se pot autodepăși este împărtășită de toți meșotiștii, profesori sau elevi.

Ștefan Dumitrescu

Sunt abia la începutul drumului... Experiența mea, practic, nu există, se formează live, împreună cu a voastră. Bazându-mă pe mâncărimea asta a mea de a afla lucruri, de a ști, de a cunoaște și, până la urmă, de a înțelege, pornesc la drum.

Adaug curiozității mai-înainte pomenită plăcerea de a învăța cu oameni deștepți a căror minte mă fascinează. Vă voi scuti de șabloane de tipul: "Domnul profesor mi-a lansat o provocare", "O să mă ridic la înălțimea sarcinii" sau de clișee de genul "Sub îndrumarea domnului profesor", "Mă voi dedica 110%". Dar lucrurile chiar așa stau...

Din aceeași curiozitate a luat naștere și Enciclopul.ro, site-ul despre studiu, excelență, împreună. V-aștept și-acolo pentr-un comerț de idei!

Răbdare

37

Meticulozitate

65

Implicare

100

Sârguință

Entuziasm

Nonconformism

Sunt entuziast în orice domeniu, dar mai ales în matematică, ador momentele când aflu ceva nou, când descopăr o nouă ustensilă în geometrie, un "artificiu" de calcul la algebră ori vreun truc de numărare la combinatorică. Să fii nonconformist la matematică nu este deloc un lucru rău, înseamnă să cauți (și cine caută, găsește!) soluții ieșite din tiparele baremelor, soluții care se bazează pe construcții inedite (nu numai în geometrie), pe abordări unice. După mine, secretul este creativitatea, o adevărată armă de atac împotriva oricărei dificultăți apărute pe drumul de la "premise" la "abilități".

Iată cum matematica și colegiul la care-nvăț îmi sugerează prin alăturare următoarele definiții:

  • Meșotă este mulțimea oamenilor al căror numitor comun este pasiunea pentru studiu.
  • Meșotă este o funcție care ia valori în mulțimea celor aplecați spre învățătură și dă valori în mulțimea oamenilor care și-au împlinit visul.
  • Meșotă este locul geometric al oamenilor din lume care sunt simultan fascinați de lume și înclinați spre studiu.
  • Dacă am avea un număr de oameni eminenți repartizați în urne, probabilitatea ca majoritatea lor să provină din urna Meșotă tinde la 1.

Cristina Păcurar

Mi-a plăcut și m-a fascinat matematica dintotdeauna. Am privit-o pe rând ca provocare, poezie și pasiune. Împletind întrebări și răspunsuri, matematica este mereu un prilej de reflexie: de la cercetarea unei soluții fascinante, până la analiza modului în care matematica se mulează pe, sau modelează realitatea.

În prezent sunt cadru didactic la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității Transilvania din Brașov și doctorandă în domeniul Matematică în cadrul aceleiași facultăți.

Răbdare

80

Meticulozitate

80

Implicare

100

Creativitate

Comunicare

Entuziasm

Mă fascinează deopotrivă răspunsurile și întrebările pe care matematica le formulează. Astfel, cred că, pentru a îndrăgi matematica, este esențială creativitatea și deschiderea către nou.

Pot spune cu certitudine că pasiunea mea pentru matematică și plăcerea de a rezolva probleme au fost fundamentate la C.N. „Dr. I. Meșotă”, datorita dlui. prof. Aurel Bârsan. Meșotă a fost, astfel, matematică, dar nu în sensul simplu al rezolvării de probleme de matematică de liceu, ci în sensul cuprinzător, al întrebărilor constante și al unor răspunsuri, al provocărilor și poeziei realității, al mulării pe realitate și al modelării realității.

Deși am absolvit C.N. „Dr. I. Meșotă” în anul 2015, meșotismul este o trăire care dăinuie.

Anca Maxim

Iniţial, nu mi-a plăcut matematica. Aveam 7 ani şi prima mea întalnire cu matematica m-a făcut să-mi dau seama că nu ştiu să gândesc (poate şi din cauza felului meu de a fi extrem de exigentă cu mine însămi). Eram contrariată. La 7 ani nu prea cunoşti multe despre tine. Eu, însă, aveam certitudinea că nu ştiu nimic. Totuşi, mai important era că valul de frustrare a adus după sine o fascinaţie bizară cu făptura aceea alcătuită din cifre şi necunoscute, care mă provocau permanent. Cucereai o problemă, te simţeai victorios şi deştept, iar în locul ei apăreau cel puţin zece care necesitau altă strategie, alt artificiu, altă perspectivă. Ai zice că cel ce vrea să ajungă la un soi de satisfacţie încercându-şi puterile cu matematica devine un fel de Sisif. (Evident, concluzie greşită.) În primul rând, cu matematica nu-ţi „încerci puterile”. Nu vei reuşi niciodată dacă te aştepţi să depui un efort pe termen scurt şi să obţii rezultate imediate. Poţi să ai un talent ieşit din comun, însă fără munca mânată de focul interior al pasiunii, matematica va rămâne doar la stadiul unui domeniu în care ai încercat să excelezi, dar nu ai reuşit. În al doilea rând, munca fără amprenta proprie a gândirii şi a creativităţii rămâne doar la stadiul unor eforturi futile. Concluzia e că, în matematică, pasiunea e motorul tuturor eforturilor de a-ţi depăşi aria de cunoştinţe, iar pentru mine, ea nu a venit imediat, ci mi s-a revelat lucrând zi de zi, depunând eforturi constante.

Răbdare

80

Meticulozitate

75

Implicare

100

Sârguință

Entuziasm

Polivalență

Dorinţa de a mă juca cu perspective de abordare a problemelor, cu artificii de calcul, şi nevoia de a fi absorbită de o disciplină care mă contrariază şi mă fascinează în acelaşi timp (într-un cuvânt: mă provoacă) permanent, mă determină să lucrez continuu la dezvoltarea mea şi a celor care au nevoie de ajutor în domeniul matematicii.

Reper semnificativ al educaţiei braşovene, Colegiul Naţional Dr. Ioan Meşotă este spaţiul în care implicarea, răbdarea şi dorinţa profesorilor de a le revela elevilor misterele cunoaşterii formează studenţi ce cunosc importanţa studiului, a disciplinei şi a creativităţii. Meşotă este locul însufleţit de curiozitatea nestăpânită a elevilor, de emoţia colectivă, de îmbinarea ideală dintre susţinere şi independenţă.